Kontakt

Har nästan varit duktig idag, lämnat in lönerapporten (väldigt försenad hehe) och tränat ben.
MEN innan det var jag ansvarsfull och tog Aston till skogen för lite kontaktövningar (har varit så kass på att träna med honom men nu jävlar) och det började lite knatigt men efter ett tag så gick det bra och fick mer och mer ögonkontakt. Jag kastade boll och han kom tillbaka med den direkt och hade ögonen på mig för det mesta. Följde mig vart jag gick och väntade ivrigt på boll eller godis.
 
Insåg igår (efter typ två år, bra elvira) att det är kontakt vi måste träna på, då han ofta nonchalerar mig på promenader om det är en annan hund bakom eller framför osv (måste självklart träna socialt också). Han har helt enkelt inte så mycket koll på mig. Aja, jag lär mig. Inte direkt att jag har så mycket hunderfarenhet i bagaget av molly som låg och kramade golvet hela livet;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0