-

Svullnaden jag har i foten har börjat ge med sig och skenan/bandaget glappar nästan. 

Nu kan jag röra mig mer också! Typ ta på mig byxor/shorts själv, göra lite andra träningsövningar än de jag fick av sjukgymnasten, vila foten lätt på höger yttre sida (alltså sidan där brottet är) osv. Kan dock inte stå upp så länge, blodet flödar fortfarande fort och kraftigt ner till foten så det spränger och gör ont. Men det är inte lika hemskt nu iaf! 

På måndag ska jag äntligen få ta bort stygnen, röntga och byta till en gipstövel. Har ingen aning om hur de ser ut? Hoppas det är en sån där air cast som man kan ta av när man ska duscha. 

När det har gått 8-10 veckor från start ska jag även ta ut en skruv. Alltså en andra operation. Känns väl inte så rajtan tajtan men jag antar att jag ska kunna gå/stödja på foten ganska direkt efter det.

OBS. Spegelvänd bild, är höger som är brutet :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0