Bruten fotled

Nu om nån gång borde jag ha tid att skriva här. 

Har olyckligtvis brutit fotleden, och det krävde operation. Så nu ligger jag hemma med foten i högläge och försöker hålla mig alive med smärtstillande. 

Det var på dansgolvet på verandan som en kille dansade ganska våldsamt och osmidigt så jag ramlade/snubblade och knäckte höger fotled. Fick åka ambulans till akuten och röntga, fick veta ganska direkt att det skulle bli operation så blev kvar på sjukhuset två nätter.

Operationen gick bra, vaknade upp med sjutusen slangar och plåster och kanyler på hela mig men fick ta bort några av utsmyckningarna ganska fort. Det blev några skruvar och en platta i foten tror jag? Vet inte riktigt. Var så fullproppad med morfin att jag inte kom på att fråga. Dagen efter operation fick jag åka hem (igår) i alla fall och har hunnit ha besök av mina fina friends Evve och Rebecca som bjöd på middag och även hade med lite fina tröstpresenter! 

Hoppas hoppas hoppas jag hinner läka till Londonresan, men om det blir 8-10 veckor med gips istället för 6 så får jag nog stanna i kalla Sverige. 

Mer skoj hade jag inte att tala om.



Sånahär sköna sprutor ska jag ta i 30 dagar. Har redan massa blåmärken på magen av dom haha..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0