Stugan

Förflyttade mig och min crippled body till stugan över helgen. 

På fredag åt vi kräftor ute på altanen i höstvärmen, det var såååå gott. Lite jobbigt att sitta med benet rakt ut i nittio grader men vad gör man inte för lite käk? 

På lördagen var det femtioårsfest, inte för någon person men för att det var femtio år sen stugan byggdes. Så hela Noret-gänget var samlade (nästan iallafall) och åt smörgåstårta samt jättegott fika. Sedan gick alla en liten round trip mellan alla stugor och jag fick krycka på bakom. 
Fick skjuts i bil de längsta sträckorna men annars kryckade jag på så gott jag kunde. 

Men helvetet så ont jag hade i foten efter det, allt blod sprängde i foten och det gör ont idag också. Jag tänkte försöka klara mig utan morfin men njä, känner fortfarande tillräckligt med smärta för att sluta med det. 

På kvällen var det stugsista förresten och det var ganska många där som stod och försökte alstra värme från den ganska platta brasan. Jag fick skjuts på rullatorn och fick sen sätta mig asap. Klarade mig bra på värmen jag själv byggt upp genom en kort sväng av kryckande.

Jag längtar redan till jag ska få ta av gipset och det är en vecka kvar innan jag ska få på gipset. Har tittat på videor där man opererar laterala malleolen och videor där man tar av gipset. Är redan less och längtar nå jävulskt till jag får börja träna att gå igen. Hoppas det bara blir 6 veckor med gips. Blir det 8-10 kryper jag ur skinnet, fast det gör jag ju redan nu iofs. 

Well, godnatt på er!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0