Choklad

Två-tre veckor har gått sen jag och David började äta socker-,laktos- och glutenfritt. Får heller inte äta vissa nötter, frukt, soja, ris, potatis eller svamp (haha såklart). Eftersom han tydligen har Candidasvamp i hela kroppen så måste man hålla en strikt diet i minst tre månader. Och för att det ska bli rättvist kör jag samma kur. 

Har aldrig haft så mycket matidéer i skallen som nu när jag måste utesluta typ allt man egentligen äter. 
Istället för att bara äta laktosfritt har vi bytt ut alla mejeriprodukter mot havreprodukter och t.ex. Mandelmjölk.
Det har även blivit många veganska dagar-med jättegod mat! 

Känner mig som matfrälst, och mår så mycket bättre.

Fick dock ett sötsug idag (klarat mig bra hittills utan sötsugsattacker) så inhandlade lite raw cacao powder av Renee Voltaire och blandade med havremjölk (den är ganska söt i smaken) och värmde. Det blev oväntat gott! Säkert ännu godare med lite kokossocker men det är förbjudet enligt candidadieten :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0